© 2019 Michela D'Acquisto

Luke Pelletier, T.L. Solien
Filling Empty Rooms
Antonio Colombo Arte Contemporanea, Milano
April 7 – May 20, 2017



Luke Pelletier, Walking Through A Daze, 2016, acrylic on canvas



T.L. Solien, Cape Passage, 2015, acrylic and enamel on canvas


Antonio Colombo Arte Contemporanea is proud to present Filling Empty Rooms, the double solo exhibition of the American artists Luke Pelletier and T.L. Solien, curated by Michela D'Acquisto and Renato Montagner.

The young Luke Pelletier exhibits a body of works with a vibrant pop energy, heavily influenced by punk and skate cultures, in a celebration that, at the same time, is also a denunciation of the American consumer society.
Based in Los Angeles, but native of North Carolina, Pelletier combines characteristic elements of his home state, such as crocodiles and palm trees, with the decadent atmosphere of LA: the result are works halfway between deliberately kitsch brochures advertising some tropical tourist location and unlikely still lifes set in a tiki bar, consisting of pharmaceuticals, cocktail umbrellas and billiard balls.
After all, the painting that lends the show its title reads “lately, it's been feeling like, I've been filling empty rooms with questionable career moves”, mantra of the millennial generation, and well sums up the spirit of the time, commented with sharp irony by the artist.

It is undoubtedly a fresh contrast to the maturity of T.L. Solien, one of the protagonists of the American art of the last thirty years, who in his paintings skillfully blends abstraction and figuration, thus creating a highly personal pictorial language with which to tackle the big issues of life, filtered through the autobiographical experience; to narrate his history, in fact, Solien uses vivid geometric brushstrokes reminiscent of collage and stencil techniques, which give life to characters similar to puppets, in a bittersweet metaphor for the human condition.
With his revisited expressionism, full of literary references and influences of the popular culture of the last century, the artist offers a disenchanted interpretation of the current state of affairs, especially in today's America.

Antonio Colombo Arte Contemporanea è lieta di presentare Filling Empty Rooms, la doppia mostra personale degli artisti americani Luke Pelletier e T.L. Solien, a cura di Michela D'Acquisto e Renato Montagner.

Il giovane Luke Pelletier espone un corpo di lavori dalla vibrante energia pop, fortemente influenzati dalle culture punk e skate, in una celebrazione che al contempo è denuncia della società consumistica statunitense.
Residente a Los Angeles, ma nativo del North Carolina, Pelletier combina elementi caratteristici del suo home state, come coccodrilli e palme, con l'atmosfera decadente di L.A. : il risultato sono opere a metà strada fra opuscoli pubblicitari dalla grafica volutamente kitsch di qualche località turistica tropicale e improbabili nature morte ambientate in un tiki bar, composte da medicinali, ombrellini da cocktail e palle da biliardo.
Del resto, il quadro che presta il titolo alla mostra recita “lately, it's been feeling like, I've been filling empty rooms with questionable career moves”, mantra della generazione dei millenials, e ben riassume lo spirito del tempo, commentato con tagliente ironia dall'artista.

Si tratta indubbiamente di una fresca contrapposizione alla maturità di T.L. Solien, uno dei protagonisti dell'arte americana dell'ultimo trentennio, che nelle sue tele fonde con abilità astrattismo e figurazione, creando così un linguaggio pittorico altamente personale con il quale affrontare i grandi temi della vita, filtrati attraverso l'esperienza autobiografica; per narrare la sua storia, infatti, Solien utilizza vivide pennellate geometriche reminiscenti delle tecniche di collage e stencil, che danno vita a personaggi simili a marionette, in un'agrodolce metafora sulla condizione umana.
Con il suo espressionismo rivisitato e corretto, carico di citazioni letterarie e contaminazioni della cultura popolare del secolo scorso, l'artista offre una disincantata interpretazione dello stato attuale delle cose, in particolar modo nell'America di oggi.